Aktivita je zaměřena na evaluaci přípravy budoucích učitelek a učitelů a podporu plošného sdílení a naplňování vize, jakými kompetencemi a znalostmi mají absolventi disponovat.
Výzkumná šetření jsou cílena na 5 skupin respondentů: uchazeči o studium (očekávání od studia, důvod výběru fakulty), studenti 1. ročníku (srovnání s hodnocením po prvním ročníku, vstupní kompetence a předpoklady pro studium učitelství), absolventi (splnění očekávání, připravenost do praxe), provázející učitelé (pedagog. praxe a úroveň připravenosti studentů), ředitelé škol (kvalita absolventů a potřeb škol).
Šetření u všech respondentů budou realizována vždy ve třech po sobě následujících letech 2024, 2025, 2026 pomocí metod kvantitativního i kvalitativního výzkumu.
Autoevaluační aktivity bude po celou dobu projektu zajišťovat nově vybudované Centrum pedagogického výzkumu Fakulty pedagogické ZČU ve spolupráci s hlavním analytikem ZČU a specialisty na statistické zpracování dat z Fakulty aplikovaných věd.